Svet-Stranek.cz
/ vlastní výroba /
Železniční a MHD modely

Něco o vzniku modelu:/ vlastní výroba /

Něco o vzniku modelu

Model metra- HO,fologalerie klikněte na http://j1a1r1d1.rajce.idnes.cz/Metro/
kratičká videa z provozu modelu metra ještě nedokončeného,
video vlečného vozu 2201,klikněte na http://www.youtube.com/watch?v=TsxS_2e-rkY
video nedokončených dvou vozů metra,klikněte na http://www.youtube.com/watch?v=CmYOBhHc3ho
Jak již první fotografie ukazují model vznikl z papírové vystřihovánky,která byla publikována v časopisu ABC,ale nejen v něm.
Samozřejmostí bylo,že model nemá být jen ze samotného papíru,ale tak aby vypadal nejlépe jako plastikový model,proto jsem zvolil metodu napuštěného papíru.Jelikož odlitek těchto vozů není,resp.se snad někde objevil model typu EČS,tedy předchůdce těchto souprav,tak já tento odlitek nesehnal a ani jsem se o to nepokoušel,jelikož jak již další fotografie naznačují,chtěl jsem se pokusit o model s otevíráním a zavíráním dveří,tedy s tlustostěným odlitkem bych toho patrně těžko dosáhl,plastový výlisek neexistuje a jeho výroba by byla tak náročná,že tím se nemá vůbec smysl zabívat.
Jak je již v úvodu preferováno souprava je digitální,tedy musí obsahovat digitální dekodér a to minimálně pro jízdu,jelikož jsem chtěl vytvořit soupravu,která nebude jen jezdit,ale i otevírat dveře a svítit tak je více než jasné,že nešlo nic jiné než použít digitálního ovládání,s analogem bych tohoto nemohl dosáhnout...
Jelikož jsem dosáhl otevírání a zavírání dveří,osvětlení,přišla i myšlenka proč do soupravy nevložit zvukový modul obsahující hlášení o ukončení výstupu a nástupu cestujících s následným hlášením o další stanici,zde je třeba podotknout,že vzhledem k tomu,že model ukazuje čtyřvozovou soupravu z dob začátku provozu na trase "A" v úseku Leninova-Náměstí Míru chtěl jsem hlášení z této doby v čemž mi vyšel DP vstříc a toto hlášení,které jsem potřeboval mi s laskavým svolením předal,čemuž jsem velice rád a také mu patří veliké dík...
Teď již něco k soupravě jako takové....
Souprava má jeden tažný vůz a ostatní jako vlečné,z důvodu částečného rozložení tažné síly je jako tažný vůz použit jeden z vlečných vozů,ostatní tři vozy jsou tedy vlečné,vozy přesto-že sbírají proud z podvozků všechny tak jsou navzájem propojeny elektrickými spřáhly výrobců Viesmann a Roco a to tak,že první a druhý,třetí a čtvrtý vůz je propojen čtyřpólovým spřáhlem Roco,kdežto druhý a třetí vůz pouze dvoupólovým spřáhlem Viesmann,důvodem je skutečnost,že vždy ony dva vozy tvoří jakýsi pár pro otevírání a zavírání dveří,čímž dvěma póly spřáhla se přenáší napětí mezi vozy a dalšími dvěma již to zda mají být dveře zavřeny,či otevřeny.
V každém voze je umístěn dekodér Lenz,v tažném voze dekodér Silver Gold,v druhém vlečném voze dekodér Standard a v obou řídících jsou použity funkční dekódéry.
Funce soupravy:Osvětlení vpřed/vzad,osvětlení jednotlivých vozů soupravy,jízda,otevírání/zavírání dveří,4 typy hlášení a v jednom z řídících vozů osvětlení kabiny a přední osvětlení možno přepínat na dvě-nebo čtyři přední světla.....